20 juni 2017

10 Props For Cool Flatlay Photos


Ik krijg vaak te horen dat ik mooie props gebruik voor mijn Flatlay foto's. In deze post geef ik je 10 tips met props voor coole Flatlays.
Zoals jullie misschien al weten ben ik een grote liefhebber van vintage en ben dan ook regelmatig in een kringloopwinkel te vinden op zoek naar nieuwe props voor mijn foto's. Ik heb inmiddels zoveel props verzameld dat ik mijn eigen kringloopwinkel wel kan openen. Ik heb kratjes en dozen vol!
Voor een opdrachtgever in garens werk ik veel met handwerkspullen wat supergaaf is om te doen.
De laatste tijd vind ik het ook leuk om met fotogenieke koekjes en taartjes te werken. Dit in combinatie met vintage servies maakt voor mij een Flatlay compleet.
Succes met jouw Flatlay foto's en experimenteer vooral veel! Leuk als je ze wilt delen op mijn Facebook pagina of via #missflatlay op Instagram!

Wil je meer inspiratie? Ga dan naar mijn Instagram pagina!
Bekijk ook: 10 Low Budget ondergronden voor je Flatlays.

Scroll down for English.


1. Decoratieve Koekjes | Decorative Cookies

Decoratieve koekjes zijn hot en leuk om mee te Flatlay-en! Deze zijn van Sprinkles Bakery
Decorative cookies are hot and great for Flatlays!


2. Vintage Servies | Vintage Crockery

Servies van de kringloopwinkel doet het altijd goed en geeft de Flatlay meer karakter
Crockery from the thriftshop is always a good idea

3. Taartjes en gebak | Tartlets and Pastries

Ik ben fan van mooie taartjes en gebak. Ze staan altijd zo lekker op de foto
I am a fan of beautiful tartlets and pastries
4. Planten | Plants

Kleine planten lenen zich prima voor Flatlays. Ze kunnen elke foto opfleuren
Small plants are perfect for Flatlays. They can spice up every photo

5. Bloemen | Flowers
Bloemen zijn heel fotogeniek en kleurrijk. Ik gebruik ze heel vaak in mijn foto's
Flowers are very photogenetic and colorful. I use them a lot in my pics

6. Smartphone / Camera 

Je smartphone is een perfecte prop. Zorg wel dat er een mooie wallpaper op staat!
Use your smartphone as prop but be sure to have a nice wallpaper on it!

7. Fruit

Voor de 'Healthy' Flatlays met een frisse uitstraling
For 'Healthy Flatlays with a fresh look

 8. Craft Materialen | Craft Materials

Ben je een maker? Maak dan eens een 'Crafty' Flatlay met hippe handwerk materialen
Are you a maker? Try to make a Crafty Flatlay with crafts materials

9. Stationary
Ik ben dol op washi tapes, mooie enveloppen en oude postzegels die ik vaak gebruik in mijn Flatlays
I love washi tape, beautiful envelops and vintage stamps.

10 Vintage schilderijtjes en lijstjes | Vintage Paintings and Frames

Voor Flatlays met een vintage touch
For Flatlays with a vintage touch


Styling & Fotografie: Hipaholic

Heb je inspirerende sfeerfoto's nodig voor je  Instagram, andere Social Media pagina's, blog of website? Ik maak sfeerfoto's van je nieuwe collectie, winkel, bedrijf etc. Ga naar mijn site voor meer info!

English:
I often hear that I use nice props for my Flatlay pictures. In this post I give you 10 tips with props  for cool Flatlays.
As you may already know, I'm a fan of vintage and you can find met almost every week in a thriftstore looking for new props for my photos. I have gathered so many props that I can open my own shop by now. I have crates full of props.
Recently, I also like to work with photogenic cookies and cakes. This in combination with vintage crockery makes a Flatlay complete.
Good luck with your Flatlay fotos and try to experiment a lot!

Do you want more inspiration? Visit my Instagram page!
You can also read: 10 Low Budget Backgrounds For Flatlay Photos
.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten