20 mei 2014

Designkwartier


Vlnr Taska,  Public Pie, Wauw
Afgelopen weekend vond de 1e editie plaats van Designkwartier in het Zeeheldenkwartier in Den Haag.
Het is een festival met design van Nederlandse ontwerpers, vintage, kunst en slowfood. Er waren pop-up shops en exposties in bestaande winkels of leegstaande panden.
Ik vond het een verfrissend festival met mooi design op bijzondere lokaties. Als bewoner van het Zeeheldenkwartier heb ik mij laten verrassen. Een van de hoogtepunten vond ik WOTH Warenhuis in een oude melkfabriek. Dit is het woonhuis van Mary Hessing, de redactrice van het tijdschrift Eigen Huis & Interieur. Ze had speciaal voor dit festival haar huis opengesteld voor design meubels en objecten.
Een ander hoogtepunt vond ik de lezing van Tatjana Quax van Studio Aandacht in het Museum van Communicatie. De lezing ging over het nieuwe boek 'How We Work' van Studio Aandacht en fotograaf Inga Powilleit. Het boek komt in juni uit en gaat over het maakproces van kunstenaars en ontwerpers.

Theedoekenwinkel met oa Raw Color, Mara Skujeniece en Studio Job 

WOTH Warenhuis

WOTH Warenhuis met oa een vilten plant van Wandschappen

Stadskwekerij van Groene Helden

 Snowpuppe Pop Up Shop

Links Elke van den Berg in The Fine Store, rechts Snowpuppe Pop Up Shop

Taska Pop Up Shop

Taska Pop Up Shop

Ontwerpburo Taska 

Kartonnen auto's van Floris Hovers in het pand van Holthuizen Belettering
Links 3D prints van &Design, rechts Tallow kaarsen van Ontwerpduo

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi blog heb je gemaakt! Het was echt een feestje!
    Ik ben net nog even gaan kijken in het mooie WOTH.
    Leuk dat je ook in. den Haag woont, dakn komen we elkaar vast nog wel eens tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anneke! Ik vond het een geslaagd festival! Tot ziens in Den Haag! Grts Anuschka

      Verwijderen
  2. Prachtige foto's! En wat een fijn festival!

    BeantwoordenVerwijderen