12 oktober 2017

Interieur: Kleur Van Het Jaar 2018 Heart Wood


Misschien heb je het al gezien of gehoord: Flexa heeft Heart Wood tot de kleur van het jaar 2018 uitgeroepen. Het is een veelzijdige warm roze kleur die in meerdere interieurstijlen toe te passen is.
Sinds dit jaar werk ik samen met Flexa, wat ik heel fijn vind, want ik mag de mooiste kleuren uitproberen. Ik heb eerder met de kleuren Puur Bubbels en Denim Drift mogen werken.
Voor de kleur van het jaar 2018 heeft Flexa een challenge bedacht, waarbij Flexa bloggers elkaar uitdagen. Blogger Mirjam Hart van Een Goed Verhaal daagde mij uit om de kleur Heart Wood toe te passen in mijn interieur. Deze uitdaging ga ik graag aan!

Scroll down for English

Het Plan | The Plan
De slaapkamer voor de makeover
Ik liet mij inspireren door het palet Speels en Dynamisch. Dit is een energiek en speels palet waarbij Heart Wood wordt gecombineerd met geel en groen.
Voor deze challenge leek het mij leuk om een muur en de centrale verwarming in mijn slaapkamer te gaan verven. Door de cv mee te verven ontstaat er een eenheid.
De kleur Heart Wood staalt veel warmte uit en dat past prima in mijn slaapkamer. Bovendien wilde ik de Heart Wood combineren met Retro Vibe, een retro gele kleur. Ik vind deze combinatie echt geweldig, want het maakt Heart Wood roser en zelfs wat paarser. 
Ik heb mij ook laten inspireren door een stuk vintage geel stofje dat ik nog had liggen. Ik heb leek mij geweldig om de slaapkamer een Hawaiiaans Surf Shack thema te geven. Een lekker vrolijke tropische kamer met veel prints en met vintage en botanische elementen. Van het stukje gele stof heb ik een gordijn gemaakt.

De slaapkamer na de makeover

Aan De Slag | Get To Work
Ik probeerde Heart Wood eerst uit met de Visualizer App en de Kleurtester

Voordat ik aan de slag ging, heb ik Heart Wood eerst getest met de Flexa Visualizer App. Zo kon ik heel goed zien of de kleur past op de muur. Ook heb ik een kleurtester met de kleur uitgeprobeerd op een stuk papier om de kleur in het 'echt' te zien.
De randen van de muur heb ik eerst goed afgeplakt met tape en de hoeken en zijkanten heb ik met een kwast geverfd. Daarna heb ik de muurverf in een laag met een roller aangebracht. De verf is goed aan te brengen, sneldrogend en reukloos.
De cv heb ik eerst goed schoongemaakt en geschuurd, voordat ik het met Flexa Creations matte lak met een kwast heb geverfd. Nadat de verf goed droog is, heb ik het goed geschuurd met een schuursponsje en heb ik nog een tweede laag aangebracht.

Moodboard met het Speels en Dynamisch palet
Retro Vibe
Van vintage naar nieuw met de kleur Retro Vibe
Voor deze challenge heb ik in vele kringloopwinkels gezocht naar leuke props. Dat vind ik een van de leukste dingen om te doen. Ik vond dit krukje bij een winkel bij mij om de hoek. Ik had het idee om dit krukje te verven met de gele kleur Retro Vibe lak in mat finish van Flexa Creations. 
Het krukje heb ik eerst goed schoongemaakt en daarna geschuurd. Daarna heb ik met een kwast twee lagen Retro Vibe aangebracht. Het krukje heb ik naast het bed neergezet voor de cv. Ik ben superblij met het resultaat! Het staat zo mooi met Heart Wood vind je ook niet?

Instagram Stories
Mijn Flexa verhaal op Stories
Als je mij volgt op Instagram heb je misschien mijn verfproces gezien op Instagram Stories. Dan heb je kunnen zien dat ik een vintage lampje vond bij de kringloopwinkel met de kleur Heart Wood. Deze moest ik natuurlijk kopen! Ook kon je zien dat ik een nieuw gordijn maakte van een vintage stukje stof en dat ik props verzamelde om mee te stylen. 

DIY Schilderijtjes | DIY Paintings


Voor extra decoratie maakte ik mini schilderijtjes met verf in de kleuren Heart Wood en Retro Vibe en ik voegde er nog wat andere kleuren aan toe. Ook verfde ik oude lijstjes in de kleur Retro Vibe en een bloempot in HeartWood. Zo komen de kleuren mooi terug in de decoratie.

Het Resultaat | The Result
Vintage Surf Shack

En dit is het eindresultaat van mijn eigen Surf Shack slaapkamer! Ik ben er heel blij mee. De kleur Heart Wood past perfect bij de sfeer die ik wilde hebben. Het is heerlijk wakker worden in een vrolijke tropische kamer!

Ben je geïnspireerd geraakt en wil je ook de uitdaging aan? Ik mag namens Flexa 5 Heart Wood kleurtesters weggeven. Heb je interesse? Laat het mij weten in een reactie.

Ik zou blogger Judith van Hip en Hot willen uitdagen om met Heart Wood aan de slag te gaan! Ik ben heel benieuwd wat zij gaat doen met de kleur van het jaar 2018!

De groene kant stof vond ik op de markt

Het is vrolijk wakker worden in mijn speelse slaapkamer

Om een eenheid te krijgen, heb ik ook de centrale verwarming in Heart Wood geverfd

Het vintage lampje vond ik bij de kringloopwinkel. Het voetstuk heb ik donkergroene geverfd

Van een retro geel stofje heb ik een gordijn gemaakt

De lijstjes heb ik met Tesa Power Strips op de wand geplakt

En nog meer lijstjes en schilderijtjes

De bloempot heb ik een Heart Wood kleurtje gegeven

Styling & Photography: Hipaholic

Deze blogpost is in samenwerking met Flexa / this blogpost is in collaboration with Flexa

English
Perhaps you have already seen and heard it: Flexa has declared the new color of the year 2018. It is 'Heart Wood', a versatile warm pink color that can be used in several interior styles.
Since this year I work together with Flexa, which I really love, because I can try out the most beautiful colors. For the color of the year, Flexa has devised a challenge in which Flexa bloggers challenge each other. Blogger Mirjam Hart of  'Een Goed Verhaal' challenged me to apply the color of Heart Wood in my interior. Challenge accepted!

The plan - I was inspired by the Playful and Dynamic palette. This is an energetic and playful palette combining Heart Wood with yellow and green.
For this challenge, I wanted to paint a wall and the central heating in my bedroom.
Heart Wood is a warm color that would fit in my bedroom. In addition, I want to combine Heart Wood with Retro Vibe, a retro yellow color. I really like this combination because it makes Heart Wood more pink/purple.

I was also inspired by a piece of vintage yellow fabric that I found. I seemed great to give the bedroom a Hawaiian Surf Shack theme. A cool happy tropical room with lots of prints and botanical elements. I made a curtain from the yellow fabric.

Get to work - Before I started, I first tested Heart Wood with the Flexa Visualizer App. So I could see if the color fits the wall. I also tried a color tester on a piece of paper to see the color in the 'real'.
I have taped the edges and painted the corners and sides with a brush. Then I painted the wall in one layer with a roller. The paint is good to apply, fast drying and odorless.
I cleaned the cv before painting it with Flexa Creation paint.  After the paint is well dry I rubbed it with a scourer and I applied a second layer.

The result - And this is the end result of my own Surf Shack bedroom! I'm very happy with it. The Heart Wood color fits perfectly with the atmosphere I wanted. It's wonderful to wake up in a cheerful tropical room!
I would like to challenge Judith of 'Hip en Hot'' to work with Heart Wood! I am very curious what she is going to do with the color of the year 2018!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten