26 november 2021

DIY: Maak vrolijke kerstboompjes met houten blokjes

 


De feestdagen komen er weer aan! Tijd om het gezellig te maken in huis. Ik maakte vrolijke  kerstboompjes met houten blokjes die ik kocht bij de kringloopwinkel. Deze decoreerde ik met kleurrijke mini kerstdecoratie. Heel tof! 

Wil je weten hoe ik deze heb gemaakt? Check deze DIY!

Wat heb je nodig:

  • Houten blokjes van de kringloopwinkel
  • Acryl spuitverf in verschillende kleuren
  • Schoonmaakdoekje en sopje
  • Schuurpapier
  • Goede houtlijm ( ik gebruikte Bison Wood Max)
  • Alleslijm
  • Transparante vernis, mat of zijdeglans ( optioneel)
  • Krant of vuilniszak als ondergrond
  • Mini kerstdecoratie ( van de kringloopwinkel)


Verzamel de houten blokken en maak een bouwsel in een soort piramide vorm. Wees creatief! Maak eventueel een paar foto's hiervan, zodat je later nog weet hoe wat het ontwerp is. Schuur de blokjes en maak ze daarna goed schoon en droog. 



Met een stevige houtlijm lijm je de blokjes aan elkaar. Laat de lijm goed drogen. Ik heb het een nacht laten drogen. Dan kun je aan de slag met de spuitverf. Ik heb voor elke kerstboom een andere kleur gebruikt. Als de verf niet in een keer dekt, kun je nog een laag verven. Daarna kun je de kerstboom eventueel vernissen als je dat nodig vind. 




Als de verf / vernis droog is kun je gaan decoreren. Het leukste gedeelte! Laat je fantasie de vrije loop gaan! 

Lijm de kerstdeco vast aan de boom met alleslijm. Dit heb ik voor de zekerheid gedaan, zodat niets er van af valt. De slinger heb ik er los omheen gelegd. Ook heb ik er kerstballen los bijgelegd, maar deze kun je ook vastlijmen als je wilt.




Ta-da!!! Klaar is je mini kerstboom! Leuk voor op een kastje, vensterbank of op een tafeltje. 
Veel succes met het maken van je kerstboom! Merry Xmas!









Concept, styling & fotografie: Hipaholic

Use Google Translate to read the post in your language


Geen opmerkingen:

Een reactie posten