1 november 2017

Dutch Design Week 2017


Vorige week was het weer zover: de Dutch Design Week in Eindhoven. Het grootste designfestival van Nederland en 'the place to be' voor design -en kunstliefhebbers.
Omdat ik maar een dag zou gaan, had ik een kleine planning gemaakt; normaal gesproken ga ik altijd naar Piet Hein Eek, maar ik had besloten om dit te skippen en naar de binnenstad te gaan. Ik heb voor de eerste keer Sectie C bezocht, dit is een verzamelplek waar veel ateliers en galeries te vinden zijn. Hier was o.a. het recycle project van Dave Hakkens te zien.  Bij het VDMA was mooi werk te zien van Envisions en David Derksen. Een 'must see' was de installatie 'The Future City Is Wonderful' van MRDV. Dit was een mega groot kleurrijk gebouw in het midden op de Markt van Eindhoven.
Ik heb een superleuke dag gehad en ik ben trots op onze designers!

Scroll down for English


MRDV
MRDV
VDMA
David Derksen


Hansje van Halem

Envisons

Floor Nijdeken


Floor Nijdeken
KETELHUISPLEIN
People's Pavilion
SECTIE C
Muurschildeling op Sectie C


Studio Harm en Elke

Studio Harm en Elke

Dave Hakkens


Dave Hakkens
DUTCH INVERTUALS
Dutch Invertuals
DESIGN PERRON
Design Perron

Fotografie: Hipaholic

English
Last week was Dutch Design Week in Eindhoven. The largest design festival in the Netherlands and 'the place to be' for design and art lovers.
Because I would have just had one day, I had made a small schedule; Normally I always go to Piet Hein Eek, but I decided to skip this and decided to go to the citycenter. I first visited Section C, this is a gathering place where you can find many studios and galleries. Here you could see the recycling project of Dave Hakkens. Another highlight I found VDMA, where beautiful work was seen by Envisions and David Derksen. A must see was the 'The Future City Is Wonderful'  installation by MRDV. This was a mega colorful building on the Markt in Eindhoven.
I had a great day and I am proud of our Dutch designers!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten