8 februari 2022

Mijn Kleurrijke Papier Pulp Creaties


Zoals je misschien wel weet ben ik dol op het creëren van mooie dingen. Zo maak ik mijn eigen props en decors voor fotoshoots, heb ik regelmatig reatieve uitspattingen en experimenteer ik met vormen en materialen. Ik ben al mijn hele leven al creatief, vroeger met een schetsboek op vakantie en heb ik later gestudeerd aan de Academie van Beeldende Kunsten. Altijd met nieuwe ideëen in mijn hoofd.
Toen ik met Hipaholic webshop begon zo'n 12 jaar geleden, maakte ik veel eigen werk en upcyclede tweedehands spullen als vazen en lampen.

Vorig jaar begon het bij mij te kriebelen: ik wilde weer meer 'eigen werk' maken. Ik begon onder andere met het beschilderen van gebruikte vazen Zo kwam ik ook de papier pulp techniek tegen op Pinterest en ik begon hiermee te experimenteren.

In deze post, wil ik je mijn eerste papier pulp creaties laten zien en je meenemen in het proces. Het smaakt naar meer!



Ik gebruik glazen kommen en schalen van de kringloopwinkel als mallen voor mijn papier pulp creaties.


Papier pulp maak je van oude kranten of oud papier en behangerslijm. Net als papier mache, maar dan wat fijner, zoiets als een klei substantie. Het is een tijdrovende techniek, aangezien je een paar dagen moet wachten tot het object droog is en klaar is om geverfd te worden. Wellicht duurt het korter als het object lang op de verwarming of in de zon ligt. Het hangt ook een beetje af van het formaat hoe lang nodig is om te drogen.

Ik vind het idee dat je van afval schatten kunt maken heel mooi. Van 'trash to treasures'. Heel duurzaam!



Zelfs de onbeschilderde papier pulp creaties zien er al super uit! Niet helemaal perfect, maar zo zie je dat het van papier is gemaakt en niet van keramiek. Dat vind ik er zo leuk aan!



De binnenkant heb ik in één kleur geverfd met spuitverf en de buitenkant heb ik gespetterd met acrylverf. Heerlijk om lekker los te gaan met spetteren!

Het zijn funky colorblock creaties geworden in vrolijke kleuren. Ze zijn speels, fun en nog duurzaam ook. Ik ben heel blij met het resultaat!

Of ze Papier Pulp Creaties,  Paper Pulp Treasures of anders gaan heten daar ben ik nog niet helemaal over uit, evenals wat ik ermee wil gaan doen. 
















Inmiddels ben ik ook aan het experimenteren met eigen vormen maken i.p.v. bestaande vormen.





Concept, styling & fotografie Hipaholic

Use Google Translate to read the post in your own language

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten