31 oktober 2022

Inspiratie: Dutch Design Week 2022



Dutch Design Week Inspiratie!

Afgelopen vrijdag heb ik een dag inspiratie opgedaan op de Dutch Design Week in Eindhoven. Er is té veel om te zien in een dag, vandaar dat ik een eigen route had gemaakt met veel aandacht voor kleur én duurzaamheid.

The Green Wash

Mijn hoogtepunten:
1.The Green Wash winkel van de Zweedse Hurra Pangpang in samenwerking met New Order of Fashion en Zeeman. Een superconcept waarbij je gepimpte kleding kon kopen. Het werkt zo: kies uit de tweedehands kleding die in de vrolijke winkel hangt, bijvoorbeeld twee verschillende kledingstukken. Op de borden boven de rekken kon je precies zien wat het zou gaan kosten. Helaas wel boven mijn budget. In de Sweatshop wordt het ter plekke voor je gemaakt...en klaar is je unieke geupcyclede kledingstuk! Ik vind dit zo gaaf: het concept: de looks...alles! Zo'n winkel zou er in elke grote stad moeten zijn! Misschien een idee in de kringloopwinkels?




2. Speelse banken en kussens in verrassende kleurcombinaties van Raw Color. Ik houd ervan!



3. Op het terrein van Piet Hein Eek waren ook een aantal interessante ontwerpers te zien, zoals de toffe lampen van gerecycled plastic van Isabelle van Oost. Verder vond ik de draadobjecten van Iris Lucia Design en de keramieke kaarsen en planten van Michella Castagnora fantastisch!







4. Ook de duurzame interieurproducten van Skon waren hier te zien. Deze zijn gemaakt in de werkplaats van Stichting Maatschappelijke Opvang Helmond. Hier werken mensen met een verhaal. De producten worden veelal gemaakt met recyclede materialen. Zo'n mooi initiatief!



5. Nog een mooi sociaal en duurzaam initiatief waren de producten van Social Label die gemaakt zijn door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt in samenwerking met ontwerpers. Ik vond de kleurrijke presentatie in de Schellensfbriek ook geweldig!




6. De kleurrijke wandkleden, meubels en objecten in het atelier van ontwerpersduo Kiki en Joost.



Wat worden er toch geweldige producten ontworpen en gemaakt in ons land. Vol inspiratie en ideëen ga ik aan de slag deze week!

Foto's: Hipaholic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten