15 december 2022

Funky X-mas Ornamenten Van Papierklei!



Het is weer bijna kerst! Ik vind het dan zo leuk om mijn huis te versieren met zelfgemaakte decoraties. Elk jaar maak ik wel wat nieuws. Vorig jaar maakte ik onder andere confetti kaarsen en upcyclede kerstballen van de kringloop. Omdat ik dit jaar met het maken van papierklei objecten begonnen ben, leek het mij te gek om tiny vaasjes te maken voor in de kerstboom. Van papierklei en ander restmaterialen. En ze zijn zo cute geworden! Kijk maar!


Ik verzamelde kleine plastic flesjes die ik thuis nog had liggen, oud karton en kranten. De koordjes heb ik gemaakt van restjes borduurgaren die ik vond bij de kringloop. Alle materialen die ik heb gebruikt zijn restmaterialen of tweedehands, dus heel duurzaam. Dat vind ik heel belangrijk in mijn werk, om iets te maken van restmaterialen. Zo hoef ik niets nieuws te kopen en dat is beter voor het milieu. 
De verf die ik gebruik zijn vaak restjes acrylverf, maar in dit geval verf ik het met spuitverf, om het ombre effect te krijgen. 


Papierklei, een steviger soort papier maché, maak ik van oude kranten en lijm. Ik heb de flesjes hiermee bedekt en met karton ze een ander uiterlijk gegeven. Bekijk hier mijn andere papierklei creaties.


De tiny vaasjes zijn echt kleine kunstwerkjes geworden en ze zijn zo tof met droogbloemen erin!






De kerstboom heb ik gedecoreerd met de tiny vaasjes, grafitti kerstballen die ik vorig jaar maakte en met vintage en tweedehands ballen. 


Staan de ornamenten niet superleuk in de boom? Lekker kleurrijk en speels! Na kerst kunnen de vaasjes shinen aan de muur.

Gezellige kerstdagen allemaal!





Concept, styling & fotografie: Hipaholic

Use Google Translation to read this post in your language

Geen opmerkingen:

Een reactie posten