19 oktober 2022

DIY: display plankje mini make over


Al een tijdje wilde ik een plankje en consoles aan de wand bij mijn werkplek een ander kleurtje geven. Ook omdat ik een display wilde voor mijn papierklei objecten. Afgelopen maand heb ik eindelijk tijd gevonden voor een mini make over met restjes muurverf. 

Het plankje had ik ooit eens gekregen en ik had er nog nooit wat mee gedaan. Het hangt al jaren aan de muur op twee zilverkleurige consoles. Deze heb ik ook al jaren. Tijd voor wat nieuws dus! 

Ik heb vaak verf over van eerdere projecten. Het leek mij een goed plan om de plank en consoles met een restje roze matte muurverf ( kleur Shocking Coral Vestingh Paint) te verven. Vroeger vond ik roze maar niets in het interieur, maar inmiddels ben ik helemaal om. 


Ik heb gebruikt:
  • Plankje (tweedehands) ca. 120 cm x 21 cm
  • 2 Consoles
  • Matte muurverf
  • Kwast
  • Schuurpapier
  • Schoonmaakmiddel -en doekje
  • Om het op te hangen heb je 2 grote schroeven en pluggen nodig.


Ik maakte het plankje en de consoles goed schoon en droog. Het plankje schuurde ik goed op. Ik koos ervoor om geen grondverf te gebruiken, omdat de verf goed dekkend is en het goed op het oppervlak blijft zitten. Wel verfde ik het in twee lagen, zodat alles goed gedekt is. De verf droogt lekker snel op, dus ik kon het snel weer ophangen. Ik heb eerst de consoles opgehangen aan de haakjes aan muur. De plank heb ik er los opgelegd. Je kun er ook voor kiezen om deze vast te maken voor extra stevigheid. 


Ik ben heel blij met mijn 'nieuwe' plankje in het bubblegum roze kleurtje! Ideaal voor mijn papierklei creaties! De vazen staan zo leuk bij elkaar. Ik heb het gestyled met vrolijke droogbloemen erin.
Zo zie je maar wat een likje verf kan doen!





Concept, styling, fotografie Hipaholic

Use Google Translate to read this post in your own language.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten